موفقیت ، امید ، سرگرمی

...این وبلاگ سعی داره تا با ارئه راهکارهای زیبا شما را به زندگی خوب دعوت کنه ...

 

نرم افزار ...
18 اپ برتر اندروید و آی او اس
میوه های دیجیتالی درخت کریسمس .. قسمت دوم ...
7.Brewster Address Book
ژانر : بهره وری
نگهداری از تمام فهرست مخاطبان و تماسهای ایمیلی ، شماره تلفن ها و شبکه های اجتماعی چالش بزرگی است . Brewster یک ابزار مدیریت فهرست مخاطبان است که با فهرست مخاطبان آی فون شما و همچنین فهرست دوستانتاندر شبکه های اجتماعی و جی میل ، سینک یا همان هماهنگ می شود . این اپ ساده ، رابط بصری قابل توجه ای دارد که وقتی صفحه را اسکرول می کنید ،اسامی و تصاویر مخاطبان را نمایش می دهد . این نرم افزار به طور خودکار « محبوبترین » مخاطبان شما را بر اساس فعالیت تان با افراد مشخص میکند و به شما اجازه میدهد تا به راحتی میان فهرست مخاطبان جست و جو کنید یا فهرست های مجزای خود را بسازید .
8. Next Draft
ژانر : اخبار
هیچ فناوری پیشگامانه ای در این اپ وجود ندارد و شما مشتری محتوای روزانه چیزی شبیه خبرنامه ایمیلی می شوید که در آن دیوپل با هجونویسی و صحبت از اتفاقات جاری شما را سرگرم کنند . اکثر افراد بعد از دانلود این اپ احساس میکنند باهوش تر و شادترند !
9. Crackle – Movies & TV
ژانر : سرگرمی
اگرچه این سرویس پیشرفته خدمات ویدئویی سونی در سال 2012 هیچ پیشرفت تکنولوژیکی نداشت ؛ اما دارای برنامه نویسی منحصر بفردی می باشد . در ماه آگوست / مرداد ، جری سینفلد با مجموعه کمدی آمریکایی و آنلاین به صفحات کوچک گجت ها بازگشت و این تنها در این اپ میتونه پخش شه ، در اپ های مشابه دیگر هرگز !

ادامه مطلب

+نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت8:32توسط اصغر محمودی | |

 

نرم افزار ...
18 اپ برتر اندروید و آی او اس
میوه های دیجیتالی درخت کریسمس .. قسمت اول ...
1.Google Maps
ژانر : مسیر یاب
وقتی « تیم کوک » مدیرعامل اپل دومین نفر منتخب مجله « تایم » در سال 2012 شد ، اپ سال به دشمن اصلی اپل تعلق گرفت . اپل در سال گذشته به دلایل تجاری تصمیم گرفت که اپ خود را برای نقشه ios6 ارائه کند . وقتی آی فون 5 عرضه شد ، کاربرانی که به ios6 کوچ کرده اند نمی توانستند « مجسمه آزادی » را ببینند و این فقط یکی از شکست های نقشه اپل بود . اما نکته مهم تر این است که نقشه های گوگل ، قابل اعتماد ، شفافیت و سهولت استفاده هستند . طراحی نقشه هایی بی عیب و نقص دشوار است ، به همین دلیل ما از اپل تشکر می کنیم که نسخه جدید گوگل مپ را تایید کرد . رقابت جدید اپل و اینکه قابلیت نقشه برداری اش را بهبود بخشید ، گوگل را وادار ساخت تا برای داشتن بهترین اپلیکیشن نقشه روی هر دستگاهی برنامه خود را توسعه دهد .
2. Camera Awesme
ژانر : عکس و ویدیو
در نیمه اول سال 2012 ، Camera Awesme بعنوان بهترین اپ جدید عرضه شد . توسعه دهنده این اپ با نام SmugMug برای رسیدن به هر افتخار و پیشرفتی منتظر و ایستا نمی ماند و مدام در حال حرکت و به جلو است . از آن زمان Camera Awesme عموما ً روی تمام دستگاه های ios قابل دسترسی است و الهام بخش بسیاری از ما برای Snap کردن عکس ها روی آی پد شده است . Camera Awesme که از گذشتگان خود برتر است ، دوربین آی فون و تمام اپ های عکاسی فرعی را نصب می کند . همچنین با Tumblr هم هماهنگ هست . در این اپ می توانید با یک ضربه ، تصاویر خود را در هر شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید .

ادامه مطلب

+نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,ساعت18:30توسط اصغر محمودی | |

 

راهکار
نگاهی به ویندوز 8 ، تازه ترین محصول مایکروسافت
پنجره هشتم :
راه اندازی سریع تر
راه اندازی و یندوز یا به بیان ساده همان بوت شدن همیشه یکی از اعصاب خورد کن تر ین مولفه های تمامی نسخه های و یندوز بوده است ؛ به خصوص وقتی که عجله دارید و بالا آمدن سیستم عامل آنقدر طول می کشد که شاید بدتان نیاید مانیتور را از پنجره به بیرون شوت کنید ! بوت شدن ویندوز 8 از خیلی جهات برخلاف قدیم ، تجربه ی سر یع تری است ؛ البته مشخصا ً 8 ثانیه ای که مایکروسافت قولش را داده بود نیست ولی مثل قدیم هم طول نمی کشد . اگر سیستم متوسطی داشته باشید شاید ظرف 20 ثانیه و یندوز کاملا ً روی سیستم شما بالا بیاید . در عین حال به لطف اصلاح شرایط کاری کرنل هنگام stand byهم و یندوز خیلی زودتر باز می شود . به این ترتیب اگر و یندوز 8 نصب می کنید یادتان باشد که دیگر خبری از چرت پشت مانیتور اول صبح در انتظار بوت شدن سیستم عامل محترم نخواهد بود !
رابط کاربری جدید
ظاهر موزاییکی و یندوز 8 یا آنطور که تا پیش از انتشار و یندوز مترو خوانده می شد ، مطمئنا ً مهم تر ین تغییر ظاهری و یندوز 8 در برابر نسخه های قدیمی و یندوز است ؛ تغییری که می توان از آن بعنوان تحولی کامل در نوع نگاه طراحان و یندوز یاد کرد . اینتر فیس مترو بجای دسکتاپ قدیمی ترکیبی از آیکون های نرم افزارها را در چارچوب منظمی ارائه می کند که مشخصا ً رابطه خوبی با سخت افزارهای لمسی دارد همچنین امکان دسترسی به محیط های مختلف سیستم نظیر دسک تاپ سنتی و کنترل پنل و غیره .
پنجره های کاربردی هم در آن فراهم شده است . در عین حال اطلاعات مفیدی همانند اخبار روز ، وضعیت آب و هوای و تقویم هم رو یش  نمایش داده می شود که تا حدودی شبیه همان کاری است که در iOs و اندرو ید این روزها کم وبیش شاهدش هستیم . البته این رابط کاربری جدید ممکن است به مذاق خیلی ها خوش نیاید ؛ به خصوص کاربران خانگی که استقاده کمی برایش دارند و طول می کشد تا عادت های رابط کاربری نسخه های قدیمی و یندوز مثل استارت منو یا پنجره های داینامیک را فراموش کنند . به بیان دیگر مترو ریسک بزرگی است که در آن و در نگاه اول شما یا دوستش خواهید داشت یا از آن متنفر خواهید شد .
شخصی سازی
شاید یکی از جذاب ترین ویژگی های و یندوز 8 باشد ؛ البته برای آنهایی که علاقه و حوصله اش را داشته باشند . مایکروسافت در و یندوز 8 امکانات زیادی برای شخصی سازی ظاهر ویندوز فراهم کرده است . مثلا ً می توانید رنگ بخشهای مختلف و یندوز یا آرایش استارت اسکر ین را به سلیقه و نیاز خود تغییر دهید یا مثلا ً پس زمینه لاک اسکرین و یندوز خود را طوری که می پسندید انتخاب کنید . البته این شخصی سازی ها به این معنی نیست که مثلا ً با یک اجی مجی لا ترجی کلید استارت منو را وسط استارت اسکر ین ظاهر کنید یا ترکیب رابط کاربری مترو را بطور کلی عوض کنید ؛ اما به هر حال خیلی از کارهایی که در و یندوز های قبلی ممکن نبود این بار ممکن شده است . در ضمن از آنجا که این خصوصیت بخشی از اکو سیستم سازی مایکروسافت می توانید این شخصی سازی را به سخت افزارهای و یندوزی دیگر خود هم منتقل کنید .
امکانات امنیتی جدید
برای نزدیک به دو دهه صفحه آشنای ورودی و یندوز با یک پسورد طول و دراز تنها چیزی بود که امنیت فیز یکی سیستم را فراهم می کرد . در و یندوز 8 اما دیگر خبری از لاگین اسکر ین قدیمی نیست . پسورد و نام کاربری اکانت مایکروسافت اینجا کلید دسترسی به دنیای خصوصی دیجیتال شماست . مایکروسافت در این نسخه تلاش کرده تا با معرفی سیستم پسورد تصویری با پسوردهای قدیمی خداحافظی کند یا حداقل کاربردشان را کاهش دهد . پسوردهای تصویری اساسا ً برای سخت افزارهای لمسی انتخاب مناسبی هستند ؛ در عین حال تنوع بصری بیشتری را هم به صفحه آغازین سیستم عامل می دهند . استفاده از پسورد تصویری به معنی انتخاب تصویری مشخص و امضایی خاص است . البته این پسورد به اصطلاح تصویری اگرچه ایده خلاقانه ای است اما در عمل آنقدرها هم جذاب نیست ؛ بخصوص برای آدم هایی که کمی فراموشکار باشند . اگر باور ندارید هم حتما ً در اولین فرصت آزمایشش کنید تا علت ماجرا دستتان بیاید .
میزکار قدیمی ، ابزارهای جدید    
با وجود رابط کاربری جدید مترو ، و یندوز 8 همچنان دسکتاپ قدیمی و یندوز را حفظ کرده است البته این دسک تاپ به ظاهر آشنا دقیقا ً آن چیزی نیست که از و یندوز 7 بخاطر دارید ، اینجا دیگر خبری از رابط کاربری Aero نیست و کلید استارت را هم روی تسکبار پیدانخواهید کرد . دسک تاپ و یندوز 8 سالید و تا حدود زیادی بی روح طراحی شده ؛ موضوعی که شاید در کنار کمک به بهبود بازدهی پردازنده در اثر کاهش افکت ها باز گردد . با این حال این جناب دسکتاپ هنوز هم می تواند کاربردی باشد ؛ به خصوص وقتی می خواهید از نرم افزارهای خاصی استفاده کنید یا فایل هایتان روی ان در دسترستان باشد . در ضمن کاربران خانگی که 2 مانیتور یا بیشتر دارند می توانند خوشحال باشند که و یندوز 8 به آنها این امکان را می دهد تا به صورت همزمان دسکتاپ را روی یک مانیتور و رابط کاربری جدید و یندوز روی مانیتور دیگر داشته باشید . موضوعی که استفاده از و یژگی های مثل نوار ابزار جذابیت را در دسترس شما قرار دهد . در ضمن و یندوز اکسپلورر حالا فایل اکسپلورر نام گرفته و بالای تمامی پنجره های و یندوز هم رابط کاربری مشابه ریبون قرار دارند .
ارتقا بازدهی
همان طور که می دانید تبلت های و یندوز 8 قرار است توسط پردازند ه های کم مصرف ARM پشتیبانی شوند ؛ در نتیجه دیگر خبری از ریخت و پاش های همیشگی و یندوز نیست . مایکروسافت در و یندوز 8 تمام تلاشش را کرده تا این سیستم عامل از نهایت مزایای معماری ARM استفاده کند . و یندوز 8 برای این منظور با تعلیق دسکتاپ و نرم افزارهای رابط کاربری مترو هنگامی که کامپیوتر در حالت خواب قرار گرفته ، به پردازنده اجازه می دهد تا با کاهش گسترده مصرف خود از ریخت و پاش اضافی انرژی جلوگیری کند . البته مایکروسافت قابلیتی تحت عنوان connected standby را هم به سیستم عامل اضافه کرده که به کاربر اجازه می دهد حتی در حالت استند بای هم قادر به مرور ایمیل ها یا دریافت پیام های جدید و یا حتی تماس های تلفنی باشد . در ضمن نگران سیستم مورد نیاز و یندوز 8 هم نباشید . به صورت کلی حداقل سیستم مورد نیاز و یندوز 8 محدود می شود به داشتن پردازنده 1 گیگابایتی ، رم 1 گیگابایتی و 16 تا 32 گیگا بایت دیسک سخت .
نوار ابزار جدید  
نوار ابزار جذابیت یا هر چیز دیگری که دوست دارید صدایش کنید چیزی است که می شود از آن به عنوان جانشین کلید استارت و سکان و یندوز 8 نام برد . برای باز کردن این نوار ابزار کافیست که سمت راست صفحه را به سمت خود بکشید تا یک نوار ابزار سیاه رنگ با 5 گزینه مختلف روی صفحه ظاهر شود . البته باز کردن چارمز بار با موس لذت های سیستم لمسی را ندارد ؛ اما به هر حال مشکلی هم ایجاد نمی کند . این نوار ابزار ضمن اینکه کلید آشنای استارت را در خود جای داده است گزینه های دیگری برای تنظیم مستقیم سیستم عامل یا کنترل پنل را داراست . این نوار ابزار برخلاف تسکبار خیلی کاربردی تر و سر یع تر است . می توانید براحتی از آن استفاده کنید .
سیستم انعطاف پذیر مدیریت پرونده ها
و یندوز 8 همراه خود یک سیستم مدیر یت جدید فایل بندی موسوم به ReFS را معرفی می کند که با بیشتر قابلیت های قدیمی NTFS سازگار است و می تواند حجم بزرگتری از اطلاعات را نسبت به فرم نرمال امروزی اداره نماید . این امکان به و یندوز 8 اعتماد پذیری بیشتری می دهد .

+نوشته شده در دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:,ساعت19:57توسط اصغر محمودی | |